Wednesday, March 10, 2010

Obesiti di usia muda...jm5 penyelesaiannya

JITRA, 10 Mac (HPM)-Obesiti adalah masalah yang digeruni oleh setiap orang.Namun inilah yang terjadi kepada Azlee Salim, 27, jejaka muda yang berasal dari Taiping,Perak.

Mengalami obesiti di usia yang muda memberikan pelbagai kesan negatif terhadap penampilan mahupun kesihatan dirinya.

Berbekalkan ketinggian sebanyak 145 sentimeter (cm) dan berat badan sebanyak 135 kilogram(kg), Azlee Salim berasa kurang yakin untuk berhadapan dengan masyarakat.

Menurut Azlee,dulu diri beliau sering dijadikan bahan bualan dan sindiran rakan sepejabat.Namun kini,diri beliau masih lagi dijadikan bualan tapi berbeza pula keadaanya jika ingin dibandingkan dengan dahulu.

Penurunan berat badan sebanyak 61kg membuatkan rakan-rakan beliau amat teruja untuk mengetahui prduk ataupun tips yang beliau amalkan.

Pada mulanya rakan-rakan beliau menyangka bahawa beliau mengamalkan diet kerana pengurangan berat badannya jelas kelihatan.Namun sangkaan itu tidak benar sama sekali.Beliau menyatakan bahawa beliau mengamalkan penggunaan produk Jus Mate 5 (JM5) keluaran Herba Prima Marketing (HPM).

“Selain daripada mengamalkan minum JM5,saya juga turut mengamalkan diet yang disarankan oleh Ketua Pegawai Eksekutif HPM, Datuk Dr.Che Rozmey Che Din,” katanya.

“Yang paling menggembirakan saya ialah, rakan-rakan turut memuji saya kelihatan semakin muda dan penampilan saya juga semakin menarik jika nak dibandingkan dengan dahulu,” ujarnya lagi.

Menurut beliau lagi,pujian rakan-rakan itu membuatkan dirinya semakin yakin untuk terus menggunakan JM5 sehinggalah beliau berjaya mendapatkan berat badan yang beliau impikan selama ini iaitu 53kg.

“Saya langsung tak memiliki sebarang masalah menggunakan JM5 walaupun saya hanya makan nasi satu senduk sehari kerana JM5 membekalkan tenaga kepada diri saya,” katanya lagi.

Bercerita dengan lebih lanjut,beliau kini berkongsi keajaiban JM5 bersama rakan-rakannya dengan menjadi pengedar dengan pendapatan mencecah sehingga empat angka.

Layari http://www.jusdiet.zackjusmate5.com untuk mengetahui tentang produk jus mate5

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates